Promjene trendova

Kako se mijenjaju vremena, tako se promjene reflektiraju na način življenja, ponašanja i odijevanja. U posljednjih pedesetak godina dogodile su se promjene u stavu prema načinu odabira odjeće, od krojenja po mjeri, preko postupnog prelaska na odjeću standardiziranih veličina kupljenu u trgovinama, a upravo smo svjedoci novog razdoblja kada se iz fizičke trgovine selimo na internet.

Nekada se očekivalo od mljekara da vam dostavi mlijeko u staklenoj boci, od lokalnog kafića da organizira turnir u kartama, a od krojača da vam po vašim zamislima izradi garderobu po mjeri. Danas se sve ili gotovo sve seli u virtualni svijet, pa je moguće naručiti namirnice od lokalnog marketa, odigrati pokoju igru na sreću putem Lucky nugget kasino igara, a garderobu naručiti preko internetske stranice bilo kojeg od omiljenih brendova.

Odjeća po mjeri

Do polovice 20. stoljeća puno su se više koristile usluge krojača nego što je to danas slučaj. Ovo ima svoje brojne prednosti. Dobro je to što je materijal izvrsne kvalitete, a kroj odjeće je prilagođen specifičnostima pojedinaca. To doprinosi originalnosti, udobnosti i eleganciji, a osobi koja takvu odjeću nosi daje mogućnost sakrivanja nedostataka krojačkim trikovima. Nedostaci šivanja i pletenja odjeće je u dugotrajnosti, ovisnosti o kreativnosti krojača i u konačnici ogromna cijena zbog uloženog truda, vremena, znanja, kreativnosti i materijala.

Konfekcijska odjeća

Najvažnija prednost kupnje odjeće koja je unaprijed oblikovana i izrađena u nekoliko standardnih veličina je jednostavnost kupnje gotovog proizvoda. Ova garderoba košta puno manje, dostupna je u trenu, ali nedostaci su joj unificiranost, neoriginalnost i nemogućnost pristajanja svačijim proporcijama. Osim toga, ovisno o proizvođaču, u prosjeku je konfekcija manje dugotrajna. Naravno, i dalje postoji razlika između odjeće za širu publiku i ekskluzivne visoke mode, a razlika se očituje u kvaliteti dizajna, izrade i materijala.

Online kupnja

Prelaskom na elektroničke medije, mijenjaju se i navike kupnje. Iako i dalje ljudi odjeću većinom nabavljaju u trgovinama i trgovačkim centrima, kupnja na stranicama specijaliziranim za prodaju odjevnih predmeta predstavlja vrlo čestu pojavu.